de lekkerste toast met avocado

IMG_5528

deze toast at ik voor het eerst bij cafe gitane in het jane hotel, en sindsdien kan ik ‘m nooit meer niet bestellen als ik daar ben (of bij de locatie in NoLIta). zo simpel, zo heerlijk. ik probeer niet te veel gluten te eten (huidproblemen… long story), maar voor deze toast zondig ik graag. heerlijk voor bij je lunch, of in de namiddag met een glas witte wijn.  yum!

deze toast mag op mijn lijstje van ‘hier mag je me ’s nachts voor wakker maken’. ‘nough said!

ingrediënten – per toast:

  • 1 boterham
  • roomboter
  • ½ rijpe avocado
  • zout
  • ¼ citroen
  • chili peper vlokken

bereidingswijze:

  • smeer boter aan beide kanten van de boterham
  • toast de boterham aan beide kanten in een koekenpan. leg de toast op een bord
  • snij de rijpe avocado in stukjes en sprenkel er naar smaak een klein beetje zout overheen. leg de avocado stukjes in het midden van de toast
  • smeer de avocado uit over de toast met vork en mes – je moet een dikke laag avocado hebben, vooral in het midden!
  • knijp de citroen uit over de avocado, en besprenkel de toast met chili peper
  • DONE!! enjoy!!

 

IMG_4685(chili peper op z’n chinees – zakken vol! china, 2012)

One thought on “de lekkerste toast met avocado

  1. Yesss, daar is ie dan eindelijk! Ik ontdekte dit heerlijke broodje bij onze buurvrouw in 1 van de heerkijke lunchtentjes waar Anne en ik kwamen in San Francisco. Glutentechnisch een no go, maar oh wat ziet dat er heerlijk uit. Blogwaardig, dat is zeker.

Leave a Reply

