cocktail: whiskey & ginger

whiskey cocktail

 

vandaag weer een poging tot lente gedaan. er was een heerlijk zonnetje en m en ik gingen opgetogen met een salade en boeken naar central park. toen we even zaten moesten we echter toch aan elkaar toegeven dat het eigenlijk nog een beetje te fris was! waarom ik zo ongeduldig ben… geen idee. normaal gesproken ben een seizoenen-fan die niet veel klaagt over het weer. maar deze ‘lente’… de zon kan niet snel genoeg komen! misschien komt het doordat we een paar weken aangestoken zijn met de ‘spring-vibe’ in san francisco :-)?

toen we een beetje koud thuiskwamen, had ik rebels toch zin in iets met een zomers tintje. en iets snels.

een cocktail!

om ons op te warmen koos ik voor whisky als basis. ik dronk mijn eerste (hele) glas whisky in san francisco, een paar jaar geleden. ik was al dagen onverklaarbaar misselijk en op onze laatste avond zaten m en ik in bar te bedenken wat we gingen doen. ‘ging die misselijkheid maar weg’ zei ik. m was even stil en bestelde toen resoluut twee glazen whisky. ik sputterde nog wat tegen maar had geen beter alternatief… the rest is history. en we hadden een heerlijke avond in san francisco, zonder misselijkheid! ik hou van whisky, op z’n tijd. en in cocktails kan t ook heerlijk zijn. in deze simpele variant brengt de whiskey smaak diepte… perfect bij frisse limoen en de gember van ginger ale (of beer!). cheers!

-anne

bereidingswijze en benodigdheden:

meng 1 deel whiskey met 3 delen ginger ale of ginger beer in een whiskey glas, voeg het sap van 1/4 limoen (per glas) toe en roer. voeg ijsklontjes toe en garneer met een schijfje limoen (of serveer zoals hierboven, in mijn oma’s oude advocaat glaasje). voila!

Leave a Reply

